انجمن ایران‌شناسی شاخه استان کرمان در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تأسیس شد

انجمن ایران‌شناسی شاخه استان کرمان در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تأسیس شد
آذر 8, 1402
246 بازدید

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان، محمد کشاورز عضو هیأت علمی و مدیر گروه ایرانشناسی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان درخصوص تأسیس انجمن ایران‌شناسی شاخه استان کرمان اظهار داشت: تعدادی از انجمنها، زیرمجموعه وزارت عتف فعالیت دارند. این انجمن‌ها با جلب حمایت مردم، دانشگاه‌ها و ناشرین کار‌های […]

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان، محمد کشاورز عضو هیأت علمی و مدیر گروه ایرانشناسی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان درخصوص تأسیس انجمن ایران‌شناسی شاخه استان کرمان اظهار داشت: تعدادی از انجمنها، زیرمجموعه وزارت عتف فعالیت دارند. این انجمن‌ها با جلب حمایت مردم، دانشگاه‌ها و ناشرین کار‌های بسیار مفیدی انجام می‌دهند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان کرمان و تنوع آن در مسائل پژوهشی و فرهنگی پیشنهاد دادیم شاخه‌ای از انجمن ایران‌شناسی ایران در استان کرمان تأسیس شود و خوشبختانه با این درخواست موافقت شد که در حال حاضر شاخه استان کرمان انجمن ایران‌شناسی در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تأسیس شده است.

کشاورز ضمن اشاره به اهمیت ویژه انجمن ایران‌شناسی خاطر نشان کرد: این انجمن بستری فراهم می‌کند تا ظرفیت‌های استان کرمان را به جامعه هدف بشناسانیم.

وی بیان داشت: با همکاری انجمن ایرانشناسی می‌توانیم یک مجله علمی و پژوهشی در زمینه ایران‌شناسی که حداقل وزارت علومی و ISC باشد در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان راه‌اندازی کنیم.

مدیر گروه دانشکده ایرانشناسی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان گفت: حدود یک ماه است این شاخه در استان کرمان راه‌اندازی شده و سعی کرده‌ایم تخصص‌های گوناگون از جمله گردشگری، ادبیات عامه، شاهنامه‌شناسی، علوم قرآن و حدیث، جامعه‌شناسی، باستان‌شناسی و غیره در این شاخه مشارکت داشته باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه انجمن ایران‌شناسی مربوط به کل استان کرمان است بستر همکاری با سایر دانشگاه‌ها فراهم شده است.

منبع: وب سایت وزارت علوم تحقیقات وفناوری