امضای سند همکاری میان بنیاد ایران‌شناسی و انجمن‌ ایران شناسی

امضای سند همکاری میان بنیاد ایران‌شناسی و انجمن‌ ایران شناسی
دی 14, 1401
496 بازدید

به گزارش سایت بنیاد ایران شناسی بنیاد ایران‌شناسی در راستای تعمیق همکاری‌های چندجانبه علمی میان بنیاد و سایر نهاهای آموزشی و پژوهشی و با هدف گسترش روابط میان پژوهشگران و اندیشه‌ورزان مسائل ایرا‌ن‌شناسی اقدام به امضای سه تفاهم‌نامه با مؤسسات ایران شناسی، تاریخ اسلام و ایرانی‌تاریخ نمود. این برنامه که در ادامه مراسم روز پژوهش […]

به گزارش سایت بنیاد ایران شناسی

بنیاد ایران‌شناسی در راستای تعمیق همکاری‌های چندجانبه علمی میان بنیاد و سایر نهاهای آموزشی و پژوهشی و با هدف گسترش روابط میان پژوهشگران و اندیشه‌ورزان مسائل ایرا‌ن‌شناسی اقدام به امضای سه تفاهم‌نامه با مؤسسات ایران شناسی، تاریخ اسلام و ایرانی‌تاریخ نمود.

این برنامه که در ادامه مراسم روز پژوهش برگزار شد، پس از استراحتی کوتاه با محوریت امضای سه تفاهم نامه میان بنیاد ایران شناسی و انجمن‌های علمی مردم نهاد پیگیری شد. در این قسمت از برنامه جناب آقای دکتر احمدوند معاون محترم پژوهشی بنیاد ایرانشناسی و نماینده بنیاد در امضای این سه تفاهم‌نامه، در خصوص میل و اشتیاق بنیاد نسبت به همکاری با سازمان‌های مردم نهاد و توجه به همکاری های چندجانبه علمی بیان کردند.

همچنین جناب آقای دکتر کلهر، مشاور عالی ریاست بنیاد ایران‌شناسی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مسئولان گذشته بیان کردند که بنیاد در سیاست‌های جدید خود در جهت تأثیرگذار و تأثیرپذیر بودن در حوزه‌های فرهنگی در سطح جامعه گام برداشته و به دنبال نوعی از تفاهم‌نامه بردبرد است که از یک سو منافع بنیاد تأمین شود و از سوی دیگر کمک کند تا انجمن‌های علمی به اهداف خود دست یابند و بنابراین بنیاد تلاش خواهد کرد توانمندی‌های خود را در جهت پشتیبانی از انجمن‌ها بکار برده و از قدرت علمی انجمن‌ها و نفوذ آنها در سطح جامعه و حضور در صحنه‌های علمی بهره ببرد. در پایان ایشان قول دادند که مکانی را در بنیاد ایران‌شناسی به انجمن‌ها اختصاص دهند. در انتهای برنامه سه سند همکاری با انجمن ایران‌شناسی(به نمایندگی جناب آقای دکتر جعفری دهقی، ریاست انجمن)، انجمن ایرانی تاریخ(به نمایندگی جناب آقای دکتر ذکرالله محمدی، ریاست انجمن) و انجمن ایرانی تاریخ اسلام(به نمایندگی جناب آقای دکتر محمدرضا بارانی، معاون ریاست انجمن) منعقد کردند.