ما و جهان اساطیری

ما و جهان اساطیری
دی 2, 1397
676 بازدید

معرفی و بررسی کتاب «ما و جهان اساطیری؛ گفتگوی هوشنگ گلشیری با مهرداد بهار» به کوشش انجمن ایران شناسی سه شنبه ۲۰ آذرماه ۹۷ در تالار کمال دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد. جلسه با معرفی اجمالی از استادان مرحوم دکتر ملک مهرداد بهار و هوشنگ گلشیری و همچنین شناسنامه کتاب توسط آقای عزت […]

معرفی و بررسی کتاب «ما و جهان اساطیری؛ گفتگوی هوشنگ گلشیری با مهرداد بهار» به کوشش انجمن ایران شناسی سه شنبه ۲۰ آذرماه ۹۷ در تالار کمال دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.
جلسه با معرفی اجمالی از استادان مرحوم دکتر ملک مهرداد بهار و هوشنگ گلشیری و همچنین شناسنامه کتاب توسط آقای عزت زاده دبیر نشست آغاز شد. در ادامه آقای باربد گلشیری گردآورنده و نگارنده کتاب شرحی از مراحل پیاده نمودن گفتگو ها و نگارش کتاب با حفظ حس گفتگو در عین وفاداری به اصل ارائه نمود و بخشی از صدای گفتگوها نیز برای حاضران پخش شد.
دکتر محمود جعفری دهقی استاد گروه فرهنگ و زبان شناسی و از اعضای مؤسس انجمن ایران شناسی نقدی تحلیل گرانه از دیدگاه اسطوره شناسی و فرهنگ و ادبیات باستانی ایران، بر کتاب ارائه نمود. دکتر سید حسین مجتهدی؛ متخصص روان شناسی و پژوهش‌های میان رشته‌ای روانشناختی، در توجیه پیوند روان شناسی و اسطوره شناسی توضیحاتی ارائه نمود و از دیدگاه تخصصی خود به تحلیل اساطیر ایرانی و مفاهیم طرح شده پرداخت.
در پایان از سوی دبیر نشست نقد کوتاهی بر کتاب با رویکرد جذابیت برای مخاطب عام با نگاهی به شخصیت و گرایشهای فکری دو طرف گفتگو، ارائه شد.

برچسب ها